- Markantna, moderna i dinamična
- Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
- Šira i niža nego prethodni model
Potpuno novi automobil zaslužuje potpuno novu tehnologiju. Pri razvoju modela Fabia treće generacije primenjeni su potpuno novi motori. Vozače će obradovati ne samo tihim i mirnim radom, već i momentalnom reakcijom na papučicu gasa, obrtnim momentom i malom potrošnjom.
Mali benzinac je idealan izbor za gradsku vožnju. Brzo se zagreje na radnu temperaturu što će naročiti odgovarati vozačima koji voze kratke trase sa čestim pauzama. Ističe se jednostavnom konstrukcijom, siguran je, lagan i malo troši.
Motor MPI zapremine 1,0 sa tri cilindra postoji u varijantama snage 44 kW i 55 kW. U oba slučaja motori se montiraju sa manuelnim petoostepenim menjačem. Standard je sistem Start-Stop i sistem za iskorišćenje energije kočenja.
Benzinski turbomotori TSI su idelani za one koji traže kombinaciju snage, dinamike i male potrošnje. Idealan je za kratke trase ali i za duga putovanja.
Iza poznate oznake 1,2 TSI se krije potpuno nova tehnika. Motor treće generacije modela Fabija ima novu konstrukciju, na primer, sada je tu zupčasti remen, sistem Start-Stop i iskorišćenje energije kočenja.
Motori TDI će odgovarati onima koji godišnje pređu desetine hiljada kilometara. Svideće im se mala realna potrošnja goriva kao i sila koja se nalazi odmah iza ler obrtaja.
Novi dizel motori TDI imaju tri cilindra i ubrizgavanje goriva pod visokim pritiskom common-rail. Obe varijante - 66 kW i 77 kW - standardno su opremljeni filterom čvrstih čestica, sistemom Start-Stop i sistemom za iskorišćenje kočione energije.
ŠKODA Fabia donosi novu dimenziju upotrebe telefona u automobilu. Tehnologija MirrorLink™ omogućava korišćenje aplikacija i funkcija telefona na touch displeju radio uređaja. To će putnici naročiti voleti kada slušaju muziku ili koriste navigaciju.
ŠKODA Fabia Combi nudi niz komfornih funkcija, koje su do nedavno bile namenjene samo za vozila više klase. One nisu tu radi marketinga već svaka ima svoje praktično značenje za povećanje bezbednosti i komfora.
Motori
Moderni motori sa direktnim ubrizgavanjem – benzinski TSI i dizel TDI – dostižunižu potrošnju goriva i emisije ujedno zadržavajući dinamiku u vožnji.
Motori sa direktnim ubrizgavanjem goriva imajuodličan obrtni moment. Zahvaljujući ubrizgavanju imaju dosta snage već pri niskim obrtajima kada se motor i najviše koristi. Pri niskim obrtajima motor je takođe tiši i manje troši gorivo.
Direktno ubrizgavanje goriva povećavaefikasnost sagorevanja, što doprinosi manjoj potrošnji i emisiji CO2. Kod dizel motora koristi se sistem ubrizgavanja pod visokim pritiskom common-rail. DPF filter smanjuje količinnu čvrstih čestica.
Kompleksan pristup
Treća generaciija modela Fabia Combi razvijana je sa ciljem da bude štedljiva i prema životnoj srediini.
Benzinski i dizel motori imaju niske vrednostipotrošnje goriva i emisije izduvnih gasova. Benzinci su sa direktniim ubrizgavanjem goriva. Za dizel motore je common-rail i filter čvrstih čestica standard. Svi motori modela Fabia Combi ispunjavaju emisionu normu EU6.
Štedljivost modelu Fabia Combi je rešenakompleksno, zato su sva vozila standardno opremljena i sledećim sistemima:
Niži otpor trenja
Upotreba pneumatika sa nižim otporim trenjaje jednostavno rešenje koje smanjuje potrošnju goriva i na taj način i emisiju izdunih gasova.
Manji otpor guma je postignut upotrebom specijalne smeše, specifične šare i većeg dozvoljenog pritiska. Ove promene pomažu produženje životnog veka pneumatika. Gume se ređe menjaju tako da štedite novac i životnu sredinu.
Preporučena brzina vozila
Biranjem optimalnog stepena prenosa ređe ćete posećivati benzinske pumpe i povećati komfor u vožnji. Držanjem motora u optimalnom režimu rada smanićete potrošnju i buku.
Preporuka stepena prenosa se pojavljuje na displeju instrument table. Jednostavan i razumljiv simbol informiše, da li vozač vozi idelanom brzinnom ili bi trebalo da prebaci u niži ili viši stepen.
Sistem Start-Stop
Kada vozilo radi u mestu, motor bez potrebe troši gorivo i ispušta štetne gasove.
Zato je tu sistem Start-Stop, koji posle zaustavljanja vozila automatski isključuje motor i na taj način snižava ukupnu potrošnju goriva.
Kada vozač zaustavi vozilo posle nekog vremena, izbaci menjač iz brzine, pusti papučicu kvačila (i budu ispunjeni još neki uslovi), motor se automatski isključuje.
Čim vozač ponovio pritisne kvačilo da bi ubacio u brzinu, motor se automatski startuje.
Iskorišćenje kočione energije
Iskorišćenje kočione energije menja kinetičku energiju nazad u upotrebljivu električnu.
Prilikom kočenja motorom alternator isporučuje električnu energiju u sisteme vozila i dopunjuje akumulator. To štedi gorivo koje bi bilo potrošeno u ove svrhe.
Kada vozilo ubrzava ili se kreće ustaljenim tempom, koristi električnu energiju iz akumulatora - alternator tada radi pod manjim opterećenjem. Isporuka goriva je tada prilagođena nižoj zahtevanoj snazi pa je i sama potrošnja goriva niža.
Dok veće međuosovinsko rastojenje više odgovara putnicima, skraćenje karoserije će se svideti vozaču.
Prtljažnik nije samo veći ali i pravilnijeg oblika pa je i praktičniji. Širina enterijera u oblasti laktova napred se povećala za 21 mm.
Proširenje voozila za 9 mm se pozitivno odrazilo na dimenzije unutra.
I kad se u auto smesti 5 putnika, Fabia Combi i dalje ima dosta mesta za prtljag - konkretno 530 litara.