- Markantna, moderna i dinamična
- Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
- Šira i niža nego prethodni model
Od 1895, proizvodimo najsavremenije automobile. Modele koji su bili ispred svog vremena. Ovaj pionirski duh, prvo je inspirisan biciklima, kasnije motorciklima a na kraju automobilima. Posvećeni smo dizajnu, funkcionalnosti i inovacijama već 125 godina. U 2020, bacićemo pogled u budućnost, uživati u sadašnjosti i podsetili se prošlosti.
Pođite sa nama na uzbudljivo putovanje kroz istoriju ŠKODE koje počinje od osnivanja kompanije 1895. godine do današnjih dana. Upoznajte se sa bogatim nasleđem i zanimljivim trenucima razvoja.
Provozajte se stari modelom ŠKODA. Vratite se kroz vreme sa nama za volanom modela L&K ŠKODA 110. Čeka Vas prijatna vožnja starim delom Praga gde se nećete upoznati samo sa automobilom već i sa detaljima iz života prošlosti.
Partnerstvo između Vaclava Laurina i Vaclava Klementa i osnivanje zajedničke kompanije je početak naše priče o uspehu.
Priča o ŠKODI počinje 1895 sa našim osnivačima Vaclavom Laurinom i Vaclavom Klementom. Osim što su imali ista imena i ljubav prema biciklizmu, imali su i isti preduzetnički duh.
Bilo je nekoliko prekretnica u našoj istoriji koje su nas usmerile u pravom smeru napred. Upoznajmo se njima i svim modelima koje smo proizveli.
Istorija ŠKODE ne počinje na četiri več na dva točka: ljubitelji bicikala i patriote Vaclav Laurin i Vaclav Klement odlučili su da svoju strast pretvore u posao i napravili su svoj prvi bicikl pod imenom "Slavia". Novi brend je brzo postao sinonim za kvalitet i inovaciju. L&K ubrzo postaje drugi najveći prizvođač bicikala u Češkoj toga vremena.
Četiri godine kasnije počeli su da proizvode bicikle sa motorom - Motocyclette. Ovi motocikli uskoro postaju veoma popularni, pobeđuju na nekoliko takmičenja i tako postaju stub razvoja mlade kompanije. Motocikli iz Mlade Boleslave postaju veoma traženi ne samo u Češkoj već i u inostranstvu.
Ohrabreni uspehom, Laurin i Klement prelaze na vozila sa četiri točka i predstavljaju prvi automobil - 'Voiturette A'. Vozilo je privuklo pažnju razumnom cenom i dobrim kvalitetom. Ovaj mali automobil snage 7 konjskih snaga obeležiće uspešan razvoj kompanije L&K i niz novih modela koji su došli kasnije.
1924. godine fabrika L&K bila je delimično uništena u velikom požaru što je dovelo do spajanja sa industrijskim gigantom iz grada Plzenj, ŠKODOM što je i značilo kraj kompaije Laurin & Klement. Tokom celog 20. veka, dva svetska rata, socijalizama i planske ekonomije, nije slabila posvećenost ŠKODE da proizvodi kvalitetne automobile.
U martu 1991. godine, kompanija započinje partnerstvo sa Volkswagen-om. Čak je i ime novo: ŠKODA, akcionarsko društvo. Tri godine nakon spajanja sa Volkswagenom, rođena je ŠKODA FELICIA. Kooperacija sa najvećim proizvođačem automobila u Evropi je bila veoma uspešna i podigla proizviodnju na novi nivo.
Prvi, potpuno novi model koji je dizajniran nakon pada gvozdene zavese i spajan ja sa kompanijom Volkswagen. Postakao je rapidnu transformaciju komapnije u prepoznatljivog globalnog igrača. Od pojave ovog modela, više od pet miliona ŠKODA OCTAVIA je proizvedeno a proizvodnja i dalje traje.
2016. godina je godina kada ŠKODA snažno proširuje SUV segment, od kada je brend predstavio uspešan model YETI. Prvi model nakon njega je ŠKODA KODIAQ a zatim je predstavljen i ŠKODA KAROQ.
Studijom VISION E, kompanija nam prvi put daje uvid u budućnost automobilizma. SUV kupe ima domet do 500 kilometara na čisto električni pogon i poseduje mogućnost autonomne vožnje 3. nivoa. ŠKODA intenzivno radi na elektrifikaciji svojih modela i imaće u ponudi pet modela do 2025. godine.
Ulazimo u eru električnih automobila sa našim iV podbrendom. Ovo neće uključivati samo električne modele već ćemo organizovati čitav Connect ekosistem. Bliže se premijere modela SUPERB iV i CITIGOe iV a prvi kompletno električni model baziran na MEB platformi Volkswagen Group-e će slediti u 2020. godini.
Još od početka proizvodnje u Mladoj Boleslavi 1895. godine, kompanija je iznedrila veliki broj trkačkih legendi, pobeda koje se pamte i nezaboravnih mašina. Pogledajte najvažnije momente u ŠKODA trkačkoj istoriji.
Svaki automobil sa krilatom strelom u svojoj genitici ima dugu tradiciju inovacija. ŠKODA logo se vremenom takođe menjao. Posetite ŠKODA muzej i upoznajte se sa razvojem brenda.
Istorija nije samo protok vremena. To je zbir priča koje ostaju u sećanju. U čast ŠKODA tradicije, napravili smo kolaž ne od događaja već od emocija. Kao što znamo, niko bolje ne čuva uspomene od ljudi koji voze naš automobile.
Moderna istorija ŠKODE počinje 1991. godine spajanjem sa Volkswagen grupom. U tom trenutku, prvi model moderne ere FAVORIT, već se prodavao i na taj način je počela uspešna tranzicija fabrike u proizvođača modernih automobila. Upoznajte se sa ovim i drugim modelima koji su se proizvodili tokom godina.
ŠKODA FAVORIT je prvi model ŠKODA sa motorom i pogonom na prednjoj strani. Model je imao premijeru u julu 1987. Modernim dizajnom, otpočeo je novu eru u razvoju ŠKODE. FAVORIT je bio hatchback i imao je osnovni motor zapremine 1289 cc.
ŠKODA FELICIA je bio prvi potpuno novi model koji je nastao nakon spajanja sa Volkswagen grupacijom. FELICIA, koja je počela da se proizvodi 1994, predstavila je promene koje nisu bile vidljive samo golim okom kao što je moderan, zaobljen oblik i prijatan enterijer, već je predstavljala jasan pomak u kvalitetu.
2006. godine ŠKODA predstavlja inovativni ROOMSTER, mali MPV velikog unutrašnjeg prostora. Auomobil je podeljen na dva dela: "Driving Room" – prostor za vozača i suvozača i "Living Room" – izdašan zadnji prostor za putnike i prtljag. Tu je i jedinstveni VarioFlex fleksibilni sistem zadnjih sedišta koji se i sad koristi u modelu KAROQ.
Prvi ŠKODA SUV je predstavljen 2009.godine. ŠKODA YETI je bio kompaktni SUV neprolaznog dizajna, podeljenih prednjih farova, impresivnog pogona na svim točkovima, visokog klirensa i sve to upakovano u kompaktne dimenzije i praktični enterijer. YETI je takođe nudio VarioFlex fleksibilni sistem zadnjih sedišta.
2012 lepeza modela je proširena sa modelom RAPID. Kompaktni porodični model koji je bio otelotvorenje novog dizajna. Elegantan liftbek dizajn imao je sve poznate odlike ŠKODE: prostranost za putnike i prtljag. Godinu dana kasnije predstavljena je hatchback verzija poznatija kao RAPID SPACEBACK.
Upoznajte se sa istorijatom ŠKODE u našem muzeju gde ćete osim legendarnih modela videti i poslednja futuristička koncept vozila.