ESC sa sigurnosnom kočnicom
System ESC (Electronic Stability Control) pomaže svakom vozaču da savlada krizne situacije, kada vozilo teži da izađe iz svoje putanje. U modelu Fabia deo ESC je i krizna kočnica. Ovaj bezbednosni sistem prilikom nezgode aktivira kočioni sistem da ne dođe do naknadnih sudara.
Vazdušni jastuci i zaštita prilikom sudara
6 vazdušnih jastuka u standardnoj opremi
Vazdušni jastuci i zaštita od udarca služi da u kombinaciji sa sigurnosnim pojasom onemogući kontakt tela putnika sa čvrstim delovima automobila i na taj način smanje posledice nezgode.
Čeoni vazdušni jastuci
Vozača štiti čeoni vazdušni jastuk u volanu, dok suvazača štiti jastuk u instrument tabli koji je moguće isključiti.
Bočni vazdušni jastuci
Bočni vazdušni jastuci smešteni u prednjim sedištima odlično štite karlicu, abdomen i grudni koš u slučaju bočnog udara.
Vazdušni jastuci za glavu
Vazdušni jastuci za glavu pokrivaju prostor bočnih prozora i unutrašnje konstrukcije vozila od A-stubića do zadnjeg C-stubića. Na taj način štiti glave putnika napred i pozadi.
Držači Isofix
Držači Isofix na zadjim sedištima obezbeđuju bolje fiksiranje dečijih sedišta. To je važno za bezbednost u slučaju nezgode. Drugi držači u prtljažniku mogu se upotrebbiti za fiksiranje dečijeg sedišta sistemom TopTether.
Front Assistant
Front Assistant je bezbednosni sistem koji upozorava na opasnost od sudara, eventualno automatskim kočenjem pokušava da sudar izbegne ili smanji njegove posledice.
Speedlimiter (Ograničenje brzine)
Speedlimiter je bezbednosni elemet, koji onemogućava nehotično prekoračenje podešene brzine - za razliku od tempomata, koji podešenu brzinu održava.
Vozač može podesiti dozvoljenu brzinu u rasponu od 30 do 210 km/h a speedlimiter će se postarati da ne dođe do prekoračenja. Iz bezbednosnih razloga, funkcija se deaktivira čim vozač doda pun gas.
Ovaj asistent od verzije Ambition je deo redovne opreme.
Driver Activity Assistant (Asistent prepoznavanja zamora)
Asistent prepoznavanja zamora (Driver Activity Assistant) upozorava vozača ŠKODA Fabia da je neophodno da napravi pauzu. Sistem prati na osnovu pomeranja volana ponašanje vozača i na taj način procenjuje nivo zamorenosti. U slučaju potrebe zvučno i vizuelnno upozorava na nužnost da se napravi pauza tako što na displej postavlja informaciju "Umorni ste - Napravite pauzu".
Bezbednosna konstrukcija karoserije
Kvalitetna i čvrsta konstrukcija karoserije je osnova bezbednosti pri svim nezgodama. Prednja i zadnja strana vozila maksimalno amortizuje energiju udarca. Specijalno vešanje motora onemogućava prodor u kabinu. U slučaju jakih udara, motor se pomera ispod kabine gde nikoga ne može ugroziti. Konstrukcija letve volana ograničava pomeranje volana ka vozaču u slučaju čeonog udara. Pozicija papučica omogućava da se pri udaru uvlače, číme se smanjuje rizik od povreda nogu vozača.
Drugi bezbednosni elementi u osnovnoj opremi
ŠKODI je veoma stalo do bezbednsoti. Osim gore navedenih elemenata u standardnoj opremi mogu biti i sledeći sistemi:
- ABS ne dozvoljava da se točkovi blokiraju prilikom naglog kočenja na klizavoj podlozi.
- Kočioni asistent pomaže vozaču povećanjem kočionog pritiska prilikom naglog kočenja. To može primetno skratiti kočioni trag.
- MSR ne dozvoljava blokiranje pogonskih točkova prilikom kočenja motorom na klizavoj površini.
- ASR obezbeđuje ravnomerno polaženje i ubrzavanje bez proklizavanja na klizavoj podlozi.
- EDL pomaže prilikom polaženja ili vožnje na uzbrdici niskom trakcijom pod jednim od pogonskih točkova.
- XDS+ pomaže vozaču prilikom dinamične vožnje u krivinama. Kočenjem unutrašnjeg točka elektronika simulira funkciju diferencijala čime poboljšava trakciju i smiruje automobil. Vozač na taj način može mnogo sigurnije ući u krivinu.
- EBP povećava pritisak u očionom sistemu prilikom naglog puštanja papučice gasa. (funkcija Prefill)
- RBS sistem sušenja kočionih diskova.
- Zahvaljujući kontroli pritiska u gumama vozač je stalno informisan o pritisku u svakoj gumi posebno.
- Blicanje stop svetala smanjuje rizik od udarca od pozadi, posebno kada stižete kolonu na autoputu ili prilikom naglog kočenja ispred neočekivane prepreke.