Fabia
Fabia
Nova Fabia se nadovezuje na dizajnerske elemente ŠKODA VisionC
  • Markantna, moderna i dinamična
  • Nov, svež concept rešenja unutrašnjosti
  • Šira i niža nego prethodni model
Fabia Combi
Počinjemo tamo, gde drugi staju
  • Prtljažnik bez konkurencije u svojoj klasi
  • Novi sistemi asistencije i infotainment sistemi
  • Snažni i štedljivi motori
Scala
Scala
Elegantan i kompaktan porodični automobil koji nudi puno prostora.
  • Inspirisana konceptualnom studijom VISION RS
  • Izuzetna po svojoj praktičnosti i prostoru
  • Najmoderniji asistenti i vrhunski sistem za online povezivanje
Octavia
Octavia
Model idealan za posao i za velike porodice.
  • Prostrani automobil koji se prilagođava Vašim potrebama
  • Praktičan u poslovnim i porodičnim situacijama
  • Idealan je za gradsku vožnju ali i za duga putovanja
Superb
Superb
IZABERI PRAVAC
Živite pametnije sa širokim mogućnostima online povezivanja, mnoštvom Simply Clever funkcija i vrhunskim komforom.
Kamiq
Kamiq
Moderan dizajn u kambinaciji sa praktičnim karakteristikama gradskog SUV-a.
Karoq
Karoq
Novitet u klasi kompaktnih SUV vozila
  • Najmodernija tehnika, specijalni režim Offroad
  • Jaki i štedljivi motori TSI i TDI
  • Prvi put digitalna instrument tabla
Kodiaq
Kodiaq
Snažan kao medved
  • Dizajn novog velikog SUV-a marke ŠKODA simbolizuje snagu i sigurnost
  • Veličina, snaga, smisao za porodicu.
  • Predstavljanje u drugoj polovini 2016. godine
Enyaq
Enyaq
Inteligentan, inovativan, intuitivan
Elroq
Elroq
Svestrani električni automobil

Auto-Hermes

Novosti

ŠKODA I VOLKSWAGEN: TRI DECENIJE PARTNERSTVA

26.04.2021.

Trideset godina deli modele ŠKODA FAVORIT i ŠKODA ENYAQ iV. To je ujedno i period koji ŠKODA i Volkswagen Group idu ruku pod ruku. Šta se promenilo?
 
Vratite se trideset godina unazad i setite se kakav je svet bio 1991. Pogledajte dokle je svet stigao od tog vremena. Trideset godina kasnije, svet je postao globalno selo. Ako isključimo današnja ograničenja pandemije Covid-19, možemo leteti s jednog kraja planete na drugi; tehnologija nam omogućava da budemo u stalnom kontaktu sa ostatkom sveta; sastajemo se putem video konferencija; gotovo tačno znamo kakvo će biti vreme; i sa samo nekoliko klikova na ekranu osetljivom na dodir možemo kupiti sve što poželimo.

Internet u svakom telefonu i automobilu

Jedna od najvažnijih promena je internet i njegov potencijal za neograničenu komercijalnu upotrebu. Pre trideset godina započela je era World Wide Web-a. Danas ne možemo zamisliti život bez interneta: to ne iznenađuje, jer je ušao u svaki aspekt našeg života. Automobili nisu izuzetak. Danas su prepuni elektronike i čipova, pa čak i eSIM-ovi za konstantnu brzu LTE vezu sada su postali standard.

Svojim automobilima možemo upravljati putem mobilnih aplikacija, daljinskim planiranjem putovanja, zaključavanjem i otključavanjem, pokretanjem motora ili uključivanjem grejanja, ili čak pustiti da se parkira sam automobil. Servisni centri stupaju u kontakt kako bi nas obavestili da se približava zakazani pregled ili da su nam kočione pločice istrošene. Možemo slušati muziku u automobilu, pa čak i gledati video zapise na velikim ekranima centralne ploče. Nepotrebno je reći da je poslednjih trideset godina tehnološki napredak uticao na automobilsku industriju.

Savez pre trideset godina koji je spasao budućnost

ŠKODA automobili su dobar primer za to. Pre trideset godina postojao je FAVORIT, model koji je ubedio Volkswagen da postane strateški partner. Danas ŠKODA lansira svoj prvi potpuno električni SUV, ENYAQ iV. Teško bi bilo zamisliti veći skok unapred.

Tadašnji češki proizvođač automobila bio je spas za savez sa stranim investitorom. Na tenderu za privatizaciju sa osam ponuđača pobedila je grupacija Volkswagen, koja se obavezala da će ulagati u češkog proizvođača automobila i razvijati ga.

Datum prekretnice je 16. april 1991. godine, kada je sporazum o privatizaciji stupio na snagu. Nemački proizvođač potrošio je 620 miliona nemačkih maraka (da, Nemačka tada nije koristila evro) kako bi dobila 31% udela. Postepeno se povećavao udeo, postajući jedini deoničar 2000. godine.

ŠKODA FAVORIT - 783.167 proizvedenih jedinica između 1988. i 1994.

FAVORIT je pratio model Lada Samara kao drugi automobil u bivšem istočnom bloku koji je imao pogon na prednje točkove i nije bio licencirana verzija „zapadnog“ automobila. Tokom svog životnog ciklusa doživeo je nekoliko modernizacija. Prilikom prvog preobražaja, neposredno nakon što je ŠKODU 1991. godine preuzela Volkswagen Group, logotip na rešetki hladnjaka pomeren je u sredinu, a usisnik vazduha ispod njega nestao (vazduh je u motor tekao samo kroz otvore na braniku). Materijali korišćeni u automobilu postupno su nadograđivani, ali ukupni izgled automobila ostao je nepromenjen.

1993. rešetka hladnjaka dobila je novi otvor za usis vazduha, poznat kao „brkovi“, a sama rešetka bila je uža za nekoliko milimetara. Branici su preuređeni kako bi se poboljšala aerodinamika, produžen je međuosovinski razmak, a točkovi su takođe redizajnirani. Izvorno braon enterijer postao je crn. Kvake na vratima i poklopac rezervoara za benzin postali su zaobljeniji, a elektrika automobila poboljšana. Sledeći aspekt liftinga bio je taj što je ŠKODA logotip postavljen na sredinu petih vrata.

ŠKODA ENYAQ iV - u proizvodnji od 2020.

implementaciji eMobility strategije. ENYAQ iV je ujedno i prva ŠKODA za masovnu proizvodnju zasnovana na modularnoj električnoj platformi (MEB) Volkswagen Grupe. Tipično za brend ŠKODA, automobil nudi izdašnu prostranost enterijera. Novi dizajni enterijera zamenili su klasične standarde opreme. Jasno struktuirani raspon dostupnih opcija olakšava konfiguraciju automobila onako kako želite sa samo nekoliko klikova mišem. Opcije uključuju pogon na zadnje točkove ili pogon na sva četiri točka, četiri nivoa performansi i dva različita kapaciteta baterije. Sa dometom od preko 520 km u WLTP ciklusu, ENYAQ iV se lako može nositi sa svakodnevnim putovanjima u gradu, kao i dugim putovanjima.